Followers

Monday, October 12, 2009

REZEKI...

Time raya je la pun nak jumpa kengkawan kan.. aku sempat la jumpa kawan2 masa aku sekolah kat Sek Men Keb Seri Perpatih.. Setelah sekian lama aku tak jumpa diorang mcm2 topik yg kuar baik dari cerita cinta, kawin, dan seangkatan denganya.. biasala bila budk2 bujang da meningkat seusia 24tahun pasti da mula merangka masa depan terutama perancangan berkeluarga.. Aku????? hurmmmmm nanti2 la eik.. banyak benda nak pk dari pk soal kawen... keh keh keh


Dalam sessi bual bicara tue, aku banyak diam diri jer.. sebab mmg dari sekolah lagi aku tak rapat dengan mereka.. diorang tue team cilik ilmu.. aku ni jerrr yang suam2 kuku.. tapi balance okkey.. Activiti KOKO ngan Belajar berjalan seiring (yer ker???)...bukan ler nak tunjuk tererr tapi kalu tgk result PMR or SPM aku ngan bandingkan kegiatan aku waktu luar kelas mmg akan tidak percaya.. balik kelas,aku p makan pastu g avtiviti KOKO. malamnyer pulak aku p Training tarian.. Aku betul2 bg perhatian masa dalam kelas jer.. Paling Dasyat.. Sehari sebelum Ujian Percubaan SPM, Aku ada Show kat Juasseh tok Sambutan Majlis ape tah aku pun luperr... tapi Result aku tak de la teruk sangat SO SO je laa.... heheheh
Pagi : Kelasssssss


Petang : Aktiviti KOKO



Malam :


-

-




-




-




-





-




Kelas Tarian laaaaaaaaaaaaaaaaaa


Pikir benda lain lerr tue.......!!!!



Dari cite baik sampai la cite dalam kain orang, tak tinggal cite awek lama menjanda kene tinggal laki..Lepas 1 per Satu cerita dikupas (Jgn x caya lelaki lagi kuat gossip), masuk pulak hal kerja.. yeah masing2 dengan JOBO (Bangga & menunjuk2) bagi tau kerja masing2.. aku turut bangga la dengan pencapaian diorang walaupun tersasar dari target aku kunonyer mereka boleh jadik lagi besh dari sekarang.. tapi aku percaya Tuhan da tentukan Rezeki masing2..

puas memuji kecantikan anak dara bidan limah, sambung pulak mengutuk kawan sendiri dimana Dia yang dulunya jugak agak suam2 kuku mcm aku, Tapi menjadik PELAJAR TERBAIK UPM.. (tahun aku tak hengat).. adala kata2 sumbang mengatakan dia ni cakap besar, Tak mo sembang ngan sembarangan orang, nak cakap benda2 yang UP jer.. adussss tetiba aku menjadik jelek ngan mereka ni.. cakap je la korang jeles ngan pencapaian dia.. tak payah la nak kutuk2 kan... susah eik mcm ni.. yang berjaya pun kene kutuk yang tersungkur patah lagikkk..

Cemerlang dikutuk....



yang kecundang pun apetah lagik....????



Yang mcm ni mcmana pulak???



Dan aku yakin, diorang mesti pandang rendah kat aku.. sebab bila aku cakap aku keje kerani, diorang senyap jerrr.. terdiam membisu mcm kene paku?? dan aku terus tanya diorang..




KENAPE?? hina ke keje kerani???


"Tak de la hina, tapi dulu kau kan belajar Ukur, kenape tak keje dalam bidang yang ko belajar je???"


"Ala rezeki aku dah kesitu.. asal kita happy ngan apa yang kita buat dah la.. tapi sekurangnya aku bekerja dari masih mengharap duit bantuan FELDA dari mak aku kan.."hehehehe jawapan aku tepek memerli salah sorang dari diorang yang masih menganggur... terus terdiam budak tue kene cili ngan aku.. tak de la laser sangat.. Padan mukerrr dia.. tadi dok kutuk orang bukan main lagikkkk ... puas hati aku...


"Ala bukan aku tak nak keje.. mak aku soh tolong die jaga anak buah aku.."




Ni baru aku cakap pasal keje tetap aku.. kalu aku cakap aku buat free lance Makeup Artist agaknyer ape reaksi diorang???? Mesti lagi teruk aku kene bambu ngan diorang kan... Biasa la, kalu da mak cik2 kat sebelah rumah aku dah pandang serong ngan kerja aku tue apetah lagik diorang2 ni kan..ape pun, aku tau siapa aku n family aku support aku da la


" Kau tau Senah. Anak Atok musa depan balai Raya tue, buat keje pompuan, jadik mak andam... ntah2 kat kl anak dia...."

"Bukan mak andam eik Mak cik2.. Juru Solek...."


Rezeki kita tak sama.. Ape pun kerja yang kita lakukan sekarang, kene la bersyukur.. kat luar sana ramai lagi yang tak bekerja n ramai gak yang mmg tak nak bekerja.. Iri hati ngan kejayaan orang lain tue bagus, tapi tak bagus kalu bersulam hasat dengki...

2 comments:

  1. Kalau hang mati tak makan ada orang kesah nak bagi ko roti perancis??

    ReplyDelete
  2. Huhuhuhu jan jumie kan.. Lantak p la kita nak buat ape pun.. asalkan kita carik rejeki yang halal..

    ReplyDelete