Followers

Thursday, September 24, 2009

AL KISAH BERHARI RAYA - Persiapan Terakhir

Riang bukan kepalang bila dapat tau dapat balik awal pada hari Jumaat, masing2 kat opis dengan muke semangat nak pulang ke kampung menyambut Lebaran- termasuk la aku.. Setiap saat mata aku menjeling ke arah jam dinding yang betul2 berada diatas kepala aku.. Kalu la ada kuasa MAGIS nak je aku cepatkan 3 beradik yang saling berkejaran tue keh keh keh Nakal betul otak aku ni…

alahai.. pesal lambat sangat nak kol 1 nie....


Walaupun Bos aku da bagi pulang awal tapi aku masih nak tetapkan masa perjalan aku pulang ke kampung iaitu bertolak lewat jumaat malam ataupun dipagi hari sabtu.. Sebabnya masih ada beberapa perkara yang aku masih belum langsaikan sebelum aku pulang…



Petang tue aku ke sogo utk mencari kasut Bonda kesayangan ku… sebelum puasa lagi da buat request kasut raya walupun aku ada membelikan 2 helai kain pasang utk dia… wahhhh Mak aku ni pandai tol bodek kan.. Hehehehe ala apa la nak dikisahkan.. Nama pun Ibu kan.. Tak terbalas pun jasa seorang ibu membesar dan mengasuh kita tanpa kenal erti penat lelah kan..


Amacam?? Lawa tak kasut mak aku??

Vouge la mak aku nanti dengan kasut tumit tinggi bercorak kulit buaya di hari lebaran nanti..hehehhe


Selepas berbuka puasa di food court SOGO, aku terus ke Jalan TAR, niat hati nak carik capal dan kusang baju melayu Johor.. Yer la sebok nak belikan barang orang, barang sendiri tak ada pun hehehe.. Selepas membuat rondaan dan tiada capal yang terlekat kat Hati, mereka pun masih lom bagi harga DURIAN RUNTUH lagik.. Aku pun mencari benda2 lain kalu2 ada yang besh n murah kan… Terpandang pulak pada sepasang Baju Melayu ni.. Corak kain die mmg aku suke.. Harga asal RM250++ tapi die da bagi discount sebanyak 50%.. Wah mmg besh je kan.. Yang sedihny tak de Saiz aku la pulak.. Kale2 yang aku minat semuanya tinggak saiz yang besar… tak pe la mungkin da niat nak pakai Baju Tahun lepas dari awal lagik kot.. Nak sejukan hati sebab berjam2 bersesak kat dalam Jalan TAR tue aku beli sebentuk cincin suasa.. Huhuhuh meriah la jari aku Raya nanti.. Keh keh keh



Masih lagik tak berpuas hati, sebab tak jumpa capal, aku pun terus ke Down Town, Aduhai kecewanya… mmg tak de ape yang menarik pun… Berjam2 kat sana tak de ape pun yang aku berkenan nak beli.. Hermmm cerewet gak aku nie eik…. Hehehehe sebab da penat sangat aku pun cadang nak balik je terus.. Badan da letih ni… terbayang2 bantal kat rumah.. Empoknyerrrrrrrrrrrr sedapnya kalu landinggggg


Sebelum balik sempat pulak aku berasapkan muker.. Keh keh keh.. Nak cantik di Hari Raya hehehehehe




Orang lain sebok carik barang aku sempat pulak BERASAP...keh keh keh


Aduhai.. Berjalan berjam2 sampai terlupa nak belikan Kasut adik aku pulak… adessss nampak gaya lambat la aku pulang beraya…..


Nantikan sambungan kisah ni …. Sehari Sebelum Raya..

No comments:

Post a Comment