Followers

Friday, September 11, 2009

MOOD RAYA

Syok betul tgk makcik2 kau bercerita kan.. tak hengat dunia.. Dari A - Z cerita tak sudah.. aku pun curik2 dengar la.. KPC kan aku.. hehehe ala bosan la uolsss dok bertapa kat tepi jalan.. tak de la aku nak tau sangat cite mak cik berdua ni.. tapi syok tgk diorang borak.. aku curi2 dengar la..
Kak Nab : Mah, aku gerak dulu la yer... Selamat Hari Raya.. Mintak maap la la kalu ada salah silap eik..

Kak Timah : Yer la Nab, aku pun sama.. Jalan elok2.. Selamat Hari Raya la kita..
------------------------------------------------------------------------------------------------
(Nama watak adalah rekaan semata-mata)

Perbualan makcik berdua ni telah mengubah mood aku kepada Mood Raya.. rasa tak sabar nak balik kampung beraya..Ya ampun Seminggu lebih lagik jer nak raya.. Kepala aku da mula pk pasal RAYA..langsir adik aku da siapkan ke belum.. baju Mak aku adik aku da repair alter ke belum.. hari tue adik aku salah buat baju mak aku.. menangis la orang tua tu baju die kecik kan.. heheheh orang tua kalu merajuk susah tau.. mak aku sekarang ni makin hari makin kuat merajuk nyer... hehehe comelnyer mak aku....

Kuih raya agaknya akak aku buat banyak tak.. Aku ada la beli 2 3 jenis kuih raya harap ok lerr..aduhai terbayang pulak lontong akak aku.. hermm raya kali ni die kat rumah mertua die..tak de lontong la tahun ni gamaknya.. tak pe tak pe.. Jiran kat sebelah tue mmg tiap tahun buat lontong.. haruss aku kejarkan rumah die dulu lepas semayang raya nanti... Tahun ni turn abang aku raya bersama.. yuhuuuu rendang ipar aku sedap wok.. sampai tulang2 aku geget kasik hancur... hehehe
Cuti Merdeka lepas adik ngan akak aku dok mengecat rumah.. aku yang pilih kale.. nak color pink blossom.. sebab masa adik aku ajak cat rumah aku tgh tgk Deco Bersama Si botak Eric.. die buat kale pink kali ni .. cantik pulak tue.. heheh da namanya Erik kan.. sentuh sket da cantek..tapi carik kat kedai tak de.. yang ada pink ntah ape kenamanya.. layankan jelaaarrr..

Macam2 dalam kepala otak aku ni.. Cuti raya nak amik ke tak..?? berapa hari nak amik??Nak jalan raya kat mana tahun ni..?? tetiba aku lupa satu hal.. Baju Raya aku...???? alamak tak de baget la nak buat baju baru tahun ni.. tapi sebenarnya aku mmg tak pk nak berbaju baru bagai.. sebab baju aku tahun lepas aku mmg tak puas pakai.. Jadik aku cadang nak pakai je baju lama.. kalu ada wet lebih baru aku beli baru kot.. kat jalan TAR mesti lawa n murah kan.. g la lewat2 sket.. sure harga runtuh.. hehehe baju tahun lepas aku pakai tok raya kedua... waaaaaa semuanya angan2 jerrr hehehehehe

Baju Raya Tahun Lepas.. Kain Beli kat Jakel.. Tempah kat Deen Wahad..


Kat opis aku pun Mood Raya gak.. Department aku saje da meriah ngan lampu lip lip.. melingkar la ia di segenap partition yang ada.. hehehe kad2 raya bergantungan.. juga hiasan kat syiling... uwaaaaaaaaa Raya sakan nampak.... hehehehe


Uwaaaaaa Meriahnyer....................

Syok Nyerr Rayaaaaa.....

3 comments:

  1. best gile tgk ko beraya bro.. hoohhoho.. bagus citer ko ni.. nak gelak pon ad.. haha

    ReplyDelete
  2. Yazid - persiapan je yang meriah zid.. 1st Raya nanti sure pingsan... huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. hahaha.. jgn sampai pengsan.. orang beraya ko pengsan lak.. haha.. x beraya la ko nampaknye..

    ReplyDelete