Followers

Wednesday, September 16, 2009

SELERA RAMADHAN

Sepanjang bulan Ramadhan ni.. ada beberapa port bazar yang mmg aku suka pergi.. antaranya kat Bazar Melawati and satu lagik kat Bazar Wangsa maju bersebelahan ngan stn lrt... kedua2 tempat ni mmg bagus kalu pergi sebab mmg banyak pilihan.. peniaga nyer pulak mengkhususkan ape yang diorang nak jual.. mcm kat tempat lain.. peniaga2 nampak mcm nak cepat kayo... semua benda die nak jual.. kuih muih die jual,bee hun goreng kicap die jual, sadin masak sambal die jual, roti jhon pun nak buat gak sampai la ke air kelapa laut.. senang cite boleh dikatakan gerai SERBA ADA.. tapi yang tak syoknyerr semua ALA KADAR.. kan lebih bagus mengkhususkan MENU TERSENDIRI supaya kualiti makanan kita di tahap standart..



Kat wangsa melawati aku suka beli Puding Caramel akak Rudget.. hehehehe akak ni mmg sempoi.. die jual puding ni berloyang2.. n mmg cepat habis.. puding die mmg sedap dipandang juga sedap dimakan..



Kalu aku g kat bazar wangsa maju plak.. aku gemar dok tengok sorang makcik ni dok lenyek pecal.. hehehehe tak tau la kalu lalu je depan gerai makcik ni aku akan berhenti lama tok tgk cara die buat pecal.. jakun wokeyyyy tak pernah tgk org buat pecal sebelum ni... Nama pecal mmg tak asing pada aku.. tapi aku mmg tak pernah makan.. nak cuba takut tak kene ngan tekak pulak.. tapi semalan aku beranikan diri tok mencuba.. hehehehe






Mula makcik ni gesekan beberapa bijik cili padi kemudian beberapa perencah yang aku tak tau apa kebendanya itewww.. kemudian ulam2 dimasukan kedalam bekas dan digaul bersama.. terliurr pulak aku tgk hehehehe banyak gak la dapat dengan harga rm3.50.. aku rasa leh makan tok 2 orang kot..





Sampai je waktu berbuka aku carik pecal ni dulu.. hmmmmmmmmm.. nyum nyum nyum.. mmg sedap la.. tak tau nak mendiscripkan mcmana rasanya pecal ni.. pedas2 sket, rasa lemak2 kacang sket.. mmg besh...



Tapi kalu mcm ni rupa pecal...PECAL LELE tue ape?? ape erti pecal nie sebenarnya?????


Tolong jawapkan utk hamba....

1 comment:

  1. sedap gile kuih kuning tu.. belikan untuk aku ajeet

    ReplyDelete