Followers

Wednesday, October 14, 2009

ANGGAPANMU

Wah tajuk entry aku kali ni mcm judul lagu pulak kan..


"sedang aku anggapanmu..
menyusahkan untuk
meraih impiannnnnnnnn"


Apa yang korang akan bayangkan tentang Make up Artis?? Juru Solek?? Mengandam??

1St mesti dia seorang perempuan...

Atau mungkin seorang Mak Nyah kan kan kan...



"meh nyah mak mekap ko.. mesti malatupppp"


Sememangnya andaian orang berbeda dan sukar utk diramal.. apa pun tugas mereka tetap sama iaitu menatariS seseorang agar nampak cantik berseri tak kita utk Majlis perkahwinan, Pertunangan, Dinner ataupun untuk Stage...


Sekarang ni, Ramai lelaki yang memonopoli bidang ni, Dan sentuhan mereka mmg MAGIS, ada kelainan.. dan kadangkala lebih cantik dari sentuhan perempuan.. hah mamana tue??? tak tergugat ke wahai insan bergelar WANITA.. ni bukan sebarang cakap eik.. mmg diakui, perempuan sendiri yang mengakui akan hal ini.. Tapi bagi aku sama jerrr... baik lelaki atau pun perempuan yang makeup.. masing2 ada kelebihan tersendiri..


Berbalik semula kepada apa yang aku nak cakap sebenarnya.. Kisahnya semasa Hari Raya Ke-2.. aku dan bonda ku singgah sekejap kat Kampung aku di Rembau N9, Bondaku nak tengok rumah peninggalan Arwah Ayahnya yang agak tersorok di cerok perumahan yang lain...untuk kesana aku terpaksa memakir kereka dihalaman rumah seorang pakcik ni yang aku tak berapa nak rapat di zaman kecil ku..



"Kak oOOo kak.. lamo tak nampak?? sehat ko?? tegur Pakcik Z


"Akak nak komeh rumah kek derek tue ha" Nak jumpo zarah, anak ee kato dio ada balek sini" jawap bonda ku...

Maka bersembang la mereka sekejap dan aku dok tidak jauh dari mereka melangsikan(menyombongkan) diri tidak bersalaman dengan pak cik Z itu tadi.. Bukan ape.. Pak cik ni menakutkan la, cakap pun ntah ape2 ntah..

"Anak akak yang mano satu buek mekap2 ni, setahu ayo anak akak tak do yang bapok kan??"

"ala yang marin maso kocik err dok sini la"

"eh dio tu ko?? apo lak jadik mcm tue??kan elok budak tue dulu??apo la nak jadik ngan dio tue,elok2 laki nak jadi pompuan, ni bertetek tak dio??main halus la koning ee tue kan.."
"hye uncle.. sehat ke??? lame tak jumpa.. lawa tak saye???"

"ehhhh apo lak.. nia la deh yang mekap2 tue.." pintas bonda ku memotong kata2 Pak Cik Z sambil menunjuk kearah aku..


errrrrrr errrrrrr errrrr.. aik terdiam pak cik??? nape??? malu ke???

Tersipu malu la die mcm anak dara di pinang orang kat tepi pintu tue..
tu la lain kali, nak cakap jangan sembarangan.. kan da memalukan diri sendiri..
Jom la mak.. banyak keje nak buat ni.. kalu ia pun dik zi mcm apa yang dia cakap tadi.. Sekurangnye tak mcm anak die, Kantoi merendek dalam toilet sekolah sampai mengandung...

4 comments:

  1. serius ajit...
    aku paling tak suke org yang gajah depan mata tak nampak ni semut kat tempat org sibuk nak tegur... org kampung selalu nya di kekang oleh satu spektrum yg sempit...
    kalau dia dah macam tu tak mustahil akan mengalir darah tu ke anak dia,, dan itu pun dah terbukti dgn kekantoian anak dia buat peragai terkutuk... ajit,, asal buat keja halal ape org nak kata tak penting,, yg penting ALLAh tahu ape ko buat..

    p/s: dont always jump to Conclusion b4 u know how and what it is....

    ReplyDelete
  2. Kelas kak MARIAAA.....Memang pakcik ini adalah keturunan anjing tua yang bercakap negeri Sembilan. Apa pun....aku arap masyarakat kita lebih pandai menilai and bersikap terbuka. Make up, masak, fesyen adalah PROFESYEN YANG HIGH CLASS OK!! Tak kira ko laki ke perempuan ke pondan ke...kalau buat terbaik. Orang akan sanjung.

    Keep up the good work. Anyway...aku duk verver main pukaki dalam toilet...arhsss...merembes!!

    ReplyDelete
  3. Ala nok...pakcik2 tua nie sometime bodoh sombonk sket...ckp2 entah hape2 n tinggi melangit tp hakikatnye haram satu pun x tau ttg dunia luar...hehe =)

    ReplyDelete
  4. Laleng : mcm da lumrah alamkan.. salah sendiri x nampak, salah orang bukan main diwar warkan

    Jumie : Kalu kat bandar mungkin perkara ni da lali ngan diorang, cuma kawasan pendalaman je yang agak ketandusan sket.. apepun, aku tetap berjiwa kampung yerrrrr

    Miss Q : Yup, aku sangat anti pada pak cik2 yang cakap besar.. mcm ler hebat sangat.. gebang je lebih.. propa sana sini sebab tak nak dipandang rendah..

    ReplyDelete